Peanut - en förklädd töltare?

Som Fia skrev följde jag med till fots på hennes och Nöts uteritt i måndags. Jag fick lov att rida en bit inne i skogen, stiglöst land. Och oj, vilken bekväm häst! Det kändes som att han töltade! Jag menar det verkligen, det var som att rida islänning på en mjuk töltstig, fast det var en quarterkorsning i värsta skogsterräng. Visst kan andra hästar än isisar tölta! Nu vet jag ju inte om han verkligen töltade eller om han bara fick en otroligt bekäm trav där inne i skogen, men det kändes iallafall som att sitta i en soffa som plöjde fram mellan träden.

Vad tror ni? Gömmer det sig en tölttalang i den gyllene hästen? (Bild lånad från Wikipedia)


/Mela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0