När allt inte går som man tänkt sig

Nu skulle det vara vår tid. Vi skulle börja om på nytt och göra allt rätt och allt skulle gå så bra. Jag hann inte ens hem innan det kom tillbaka. Vannes är halt igen, lika illa som förra gången men nu på bättringsvägen. Det skrämmer mig att det har kommit tillbaka. En gång är ingen gång men två gånger är definitivt en gång för mycket. Hovslagaren tror att det är fång och har slått på skon bak-och-fram på vänster fram. Kriss tror inte på fång men hon var inte hemma när hovslagaren var där. Det skulle kunna vara en hovböld eller en blödning inuti hoven, jag vet inte vad man ska hoppas på. Inte fång iallafall. En spricka är det nog iallafall inte, eftersom han var bra ett tag. Jag vill bara att Vannes ska bli bra igen. Jag orkar inte mer av det här.

Älskade ponny. Jag står inte ut med att du har ont. Du är så mycket för mig. Jag älskar dig.



Din Mela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0